måndag

Ett nygammalt fenomen på nätet

Klang och jubel!
 Nu är tiden mogen att återinföra min närvaro på nätet. Samma namn och samma innehåll: En sammelsurium av tankar och idéer, åsikter och känslor. Det var ju ett tag sen sist. Mycket har hänt sen jag visade min skrivarglädje i form av en blogg. När jag tänker tillbaka på den tiden då Ölandskillen senast existerade, så får jag ett närmast fånigt leende på läpparna av minnen. Då hade jag inlägg om hur Ölandsbron förbereddes med fler filer för smidigare och snabbare trafikrytm. Bloggen var med andra ord aktiv på den tiden när man, oavsett vägförhållanden, enbart fick köra 70 km/h över bron. Då berättade jag också bland annat om hur jag, säkert tillsammans med många andra, for omkring i bostaden i jakt på den perfekta platsen för våra nyinköpta tv-antenner. Det var då vi fick lära oss nya ord som marksänd tv, Boxer, rundspolade antenner, etc. Helt plötsligt skulle den största delen av Sveriges befolkning behöva 2 fjärrkontroller för att kunna se Smålandsnytt kl 19.15: En till tvn och en till våra nya digitaltv-mottagare. :)  Och jag minns hur jag svor över grannens 15-årige son som med sin moped störde ut bilden totalt, mitt under Sopranos.

Ja som sagt, det var då det, en tid då folk precis börjat använda ord som Facebook och SVTPlay. 
Nu är nya tider, jag bär på nya erfarenheter och upplevelser som jag vill dela med mig av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar